Sunday, April 14, 2013

Spring Wreath



Vandaag lijkt het wel de eerste dag van de lente. Eindelijk een temperatuur waardoor je graag naar buiten gaat. Het leek me dan ook een goeie dag om mijn Lentekrans af te maken. Het patroon van de appels komt hier vandaan, het patroon van de bloemen vind je hier. Ik maakte ze met Drops Paris en een haaknaald 4mm. Een alternatief garen voor Drops Paris is Paintbox Yarns Cotton Aran, dat vind je hier.
De krans kocht ik bij de bloemenwinkel en met heel dun ijzerdraad maakte ik alles vast. Aan de papieren bloemen zit al een ijzerdraadje, dat is voor zo'n project heel handig. Wil je meer foto's zien? Kijk dan in mijn Pinterest-album (klik hier) waar ik al mijn blogberichten ook plaats. Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag toe!

Today it looks like it's the first day of Spring. Finally a temperature that makes you want to go outside. So it was a good day to finish my Spring Wreath. The pattern from the apples is here, the pattern of the flowers is here. I made them with Drops Paris cotton and a crochet hook size 4mm. A very similar yarn is Paintbox Yarn Cotton Aran, that's available here.
I bought the wreath at a local florist and with very thin iron wire I attached everything to the wreath. The paper flowers already have a very thin iron wire attached to them so that's very helpful for a project like this. Do you want to see more pictures? See my Pinterest-album (click here) where I post all my blogposts. I wish you all a lovely Sunday!

19 comments:

  1. Wat een leuke kleurencombinatie weer! Word je ook zo blij van het (voorzichtige) zonnetje?! Hier wil ze jammergenoeg niet door de wolken komen. Zo'n simpele krans is een goedmaker ;-D
    Groetjes, Anja

    ReplyDelete
  2. Super mooi, en wat een lieve kleurtjes!!! Ben helemaal verliefd, haha! :D
    Groetjes en een fijne zondag! Daphne

    ReplyDelete
  3. Heerlijk hoor, weer prachtig gemaakt, lang leve de inspiratie!

    ReplyDelete
  4. Leuk en lekker lente-achtig.

    Fijne zondag, dinah

    ReplyDelete
  5. Vrolijke krans! en ook een fijne zon-dag voor jou!

    ReplyDelete
  6. keileuk, da ga ik ook eens maken (als mijn vestje af is want dat moet mee op vakantie)

    ReplyDelete
  7. Cute! I like the crocheted flowers and apples!

    Navy Wifey Peters @ Submarine Sunday Link Party
    http://www.usscrafty.blogspot.com/2013/04/submarine-sunday-27_14.html

    ReplyDelete
  8. Lief kransje, het lijkt wel een nestje!

    ReplyDelete
  9. Je zult nog wel lekker in de tuin te vinden zijn geweest, want het weer was opeens weer erg lekker.

    ReplyDelete
  10. De krans straalt echt lente uit. Leuk idee om appeltjes en bloemetjes te combineren.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  11. Truly precious! thanks so much for sharing on craft schooling Sunday, great to see you again!

    ReplyDelete
  12. This is so precious! I love it. You did a fabulous job. Thank you so much for sharing at A Bouquet of Talent this week. Have a wonderful weekend. :)

    Hugs
    Kathy

    ReplyDelete
  13. Oh this looks great!

    I would love for you to link up at the Empty Your Archive link party - we've got a special feature this week on wreaths, Alice x

    ReplyDelete
  14. Very cute! Thanks for sharing!

    Cottage Blessings,
    Rebecca

    ReplyDelete