Wednesday, June 5, 2013

Create 'n Date



























♥ Click this link if you want to follow my blog with Bloglovin ♥

Afgelopen zondag was het zover: Create 'n Date. Georganiseerd door Maaike van de blog CreJJtion. Ikzelf, Claire van deze blog en Saskia van deze blog mochten er workshops geven. Wat waren we verbaasd dat de kaarten die beschikbaar waren voor dit leuke evenement binnen een paar dagen helemaal uitverkocht waren. Wat geweldig leuk dat zoveel mensen deze dag wilden bijwonen! Ik had er veel zin in en vertrok zondagochtend vroeg met een paar hele zware tassen in de auto richting Amsterdam.
Ik had Maaike, Claire en Saskia nog nooit ontmoet en was benieuwd naar alledrie. Eenmaal aangekomen was het even heel raar. Maaike en ik hebben al een aantal jaar af en toe contact en ik volg haar blog regelmatig. Dat iemand dan ineens voor je staat is zo ontzettend leuk en gek! Je kent elkaar, maar toch ook niet. De ontmoeting liep ontzettend leuk, en het klikte meteen met Maaike, Claire en Saskia.
Nadat we gauw alles hadden uitgepakt en klaargezet kwamen de eerste groepjes aanlopen en iedereen was even enthousiast. Over het elkaar ontmoeten, over de leuke dag die zou komen, over het mooie weer (wat hadden we een geluk met dit mooie weer!), over de locatie en de heerlijke koffie, taart en lunch. Over de workshops en hoe alles aangekleed was. En ook over ons, en dat vonden we eigenlijk heel gek. We kregen zelfs kadootjes (zie boven) van een aantal deelnemers. Echt zo lief! Saskia en ik zeiden op een gegeven moment tegen elkaar 'nou wat gek, wij zitten ook maar gewoon op de bank een beetje te haken', en dan is het toch echt heel raar dat mensen opeens je foto willen en vragen of je op straat herkend wordt :-) Als ik naar mijn eigen blog kijk en nadenk over de ruim 2900 volgers die ik heb dan ben ik daar trots op. Maar om dan eens volgers in het echt te ontmoeten, dat is ook echt heel fijn. Want dan kun je eens gezellig een praatje maken, iemand beter leren kennen en vragen wat iemand inspireert. En je kunt ideeen opdoen en nieuwe blogs ontdekken. En wat ook fijn is: ontdekken dat mensen je blog echt heel leuk vinden. Want ondanks al die volgers denk ik wel eens 'vinden ze het wel echt leuk?' en 'zou iemand me missen als ik er morgen mee stop?' Ik hoop jullie dus allemaal eens in het echt te ontmoeten om alle redenen die hiervoor staan. Dus... wie weet tot bij een volgende Create 'n Date!
p.s. de foto's zijn pas binnenkort beschikbaar, zodra ik die heb maak ik een nieuw blogberichtje!

So finally it was Sunday the 1st of June: Create 'n Date. Organised by Maaike of the blog CreJJtion. Me, Claire from this blog and Saskia from this blog were invited by Maaike to organise a few crochet workshops. We couldn't believe how fast (within a few days) all tickets for this event were sold out, we were so surprised! It was really cool that so many people didn't want to miss this day. I was really looking forward to it, and I left for Amsterdam on Sunday morning with a few very heavy bags in my car.
I had never met Maaike, Claire or Saskia and I was really curious to find out what type of girls they were. When I arrived it was pretty strange. Maaike and I have emailed eachother every now and then the last couple of years, and I follow her blog pretty often. To see somebody in real life is really strange and fun! You feel like you know eachother, but in a way you don't. The meetup was so much fun!
After we unpacked everything the first group of girls arrived and everyone was just as enthousiastic as we were. About meeting eachother, about the fun day that lay ahead of us, about the lovely weather (boy were we lucky that there was sunshine!), about the location and the lovely coffee, cake and lunch. About the workshops and the way everything was decorated. And also about us, and that was actually pretty strange. We even got gifts (see pictures) from some of the participants. So very sweet! 
At one point, Saskia and I said 'well, this is pretty weird, we're just a couple of girls doing some crochet on the couch just like everyone else', and when you think of that it's really strange that people ask if they can take a picture with you or ask you if people already recognize you on the street :-) When I look at my own blog and think about the 2900 followers I have I'm very proud. But to meet my followers in real life, that's really nice too. Because then you have the time to have a chat, to get to know eachother and to ask what inspires someone. And you can get ideas and discover new blogs. And what's also very nice: you can hear that people really like your blog. Because despite all my followers, every now and then I think 'do they really like it?' and 'would somebody miss me if I stop blogging tomorrow?' So I hope to meet you all one day for all the reasons above. So.... who knows! Maybe I'll see you at another Create 'n Date!
p.s. pictures will be available soon, I'll make a new blog post as soon as I get them!

16 comments:

  1. Is dat inpakpapier met Granny-print? LOVE it!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee, het zijn servetjes. Leuk zijn ze he? Ik kreeg ze van Lavendel en Papaver en je vindt de servetjes hier in haar webwinkel:
      http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/lavendelenpapaver/a-29332923/home-and-garden-deco/servetten-granny-square/

      Delete
    2. Superleuk! Daar kun je ook weer leuk kaarsen mee beplakken.. Dit gaat op mijn verlanglijstje!

      Delete
  2. Wat een heerlijk gezellige blog is dit, leuk om jou verhaal te lezen. Hoop jou ook eens te ontmoeten.

    ReplyDelete
  3. Hallo Annemarie,
    jazeker zou ik je missen als je zou stoppen en ja zeker vind ik je blog echt leuk!! Ik geniet er van, bijvoorbeeld zoals nu, net thuisgekomen van een vergadering... heeerlijk even wat mooie dingen bekijken op mijn favoriete blogs... waaronder die van jou!!!

    ReplyDelete
  4. Je verhaal klinkt als een geweldige dag. Precies zoals ik het me vooraf voorstelde. Wat een pech dat ik die dag niet kon, want ook ik had graag kennisgemaakt en samen gehaakt, gepraat en gelachen met al die andere bloggers. Hopelijk komt er nog eens zo'n gezellige Create a date dag.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  5. 'k Kan mij voorstellen dat het een supergezellige dag was, het is toch ook supergaaf dat je elkaar zo kunt vinden met deze hobby's en interesses door zoiets als een blog en internet? Geen wonder dat het meteen klikte en goed voelde... jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar wie weet een volgende keer. Enneh, echt niet stoppen hoor, ik kom zeker twee keer per week bij je langs, al zit jij rustig en alleen op de bank te haken ;))

    ReplyDelete
  6. Ik zou het ook geweldig vinden hoor zo'n dag! Beetje ver weg! Wat leuk dat het zo klikte, kan ook niet anders ;)
    liefs, Nancy

    ReplyDelete
  7. I'm sure you had a great day! Interesting to see feedback trickling for bloggers who were there :-)

    ReplyDelete
  8. Ik was één van de gelukkigen die bij Create 'n date kon zijn! Het was echt heel gezellig en zo bijzonder om mensen 'in het echt' te zien. Ik kijk uit naar de foto's.
    En ja... Annemarie, we vinden je blog echt heel leuk, en we zullen je zeker missen (dus ga fijn zo door!), en je bent in het echt ook nog eens heel aardig en leuk (al had ik me juist jou heel anders voorgesteld).
    Nogmaals heel erg bedankt voor je workshop 'bloem met stofknop'.
    En voor de dames die de granny square servetjes wilden hebben; ze zijn weer bij ons op voorraad (www.lavendelenpapaver.nl).
    Lieve groetjes,
    Nathaly

    ReplyDelete
  9. Hoi, ik was er gelukkig ook bij, ik heb een super dag gehad. Helaas niet veel met je gesproken maar nog wel een stoffenknoop bij je gemaakt.
    Hopelijk tot snel want ik hoop dat er snel weer een meeting georganiseerd wordt.
    Groetjes Ilona

    ReplyDelete
  10. I can't wait to see the pictures of the meet up!

    ReplyDelete
  11. Ik vond het ook een geweldige "date" en heb ervan genoten. Het samen haken en kletsen, de lunch, de taart, de kleurige bolletjes katoen en de kleurige kleding die iedereen droeg!! En dat alles met zon maakte het tot een perfecte meeting. Ik heb de broche met stofknoop thuis nog afgemaakt, erg leuk! Dank je wel!
    Groetjes Corine

    ReplyDelete
  12. Hi Annemarie,
    it was great to meet you in real♥
    Can you link me the shop on etsy for the fabric button maker?
    I found one, but the round disc is not clear to see the fabric you choose for the button.
    Thanks a lot and a big hug!
    XX, Martina♥
    Ps. you can write an e-Mail if you want:
    go.bunt@gmx.de

    ReplyDelete
  13. Wat vond ik het gezellig, afgelopen zondag! Dank je wel voor de super leuke dag! Wat fijn om te ontdekken dat er nog veel meer ladies dezelfde passie hebben! En dat op een heerlijk zonovergoten terras, met super taart, koffie en lunch! Dank je wel!

    ReplyDelete